loading...

tehranservic

تعمیرات کولرگازی نصب و سرویس کولرگازی در تهران با تهران سرویس 02166593368

بازدید : 223
چهارشنبه 6 اسفند 1399 زمان : 14:26

نصب کولر گازی یا نصب اسپیلت، به خصوص در فصول گرم سال، یکی از پردرخواست‌ترین خدمات سرمایشی است؛ البته پیشنهاد می‌کنیم با توجه به افزایش نسبی هزینه نصب کولر گازی در روزهای گرم سال، پیش از آغاز فصول بهار و تابستان، اقدام به نصب کولر گازی یا همان اسپیلت کنید؛همچنین در انتخاب نصاب کولر گازی و تعمیر کولرگازی در تهران خود ، دقت لازم را کنید تا فردی متخصص و مجرب، برای انجام این کار، نزد شما آید.


انواع کولر گازی:
کولر گازی پنجره ای
از ابتدایی ترین نوع کولر گازی میتوان به کولر گازی پنجره ای اشاره کرد. که در این نوع از کولرهای گازی همه اجزای در یک قسمت به صورت یکپارچه قرار دارند. کولرهای پنجره ای دارای برق مصرفی تکفاز می باشند. بهتر است که برق مصرفی کولرهای پنجره را از پریز معمولی داخل منزل یا محل کار تامین نکرد و برق ان را از کنتور به صورت مجزا تهیه کرد . قسمتی از سیستم که هوای کمپرسور از آن خارج میشود باید در بیرون محیط قرار داشته باشد از همین رو اکثرا در ورودی پنجره ها نصب میگردد. و به عنوان کولر گازی پنجره ای شناخته شده است.


کولر گازی پرتابل
این مدل کولر گازی برای فضاهای کوچک اجاره ای یا استفاده موقت حدود 20 الی 30 متر مربع حداکثرکاربرد داشته و چون دارای چرخ می باشند قابل حمل هستند. و این نوع کولرها در اماکنی که امکان نصب اسپلیت ها یا مدل پنجره ای وجود ندارد این کولر گازی گزینه خوبی است کولرهای گازی جدید پرتابل بدون نیاز به نصب با قابلیت حمل آسان و ظاهری بسیار شیک و زیبا, مناسب برای فضاهای کوچک طراحی گردیده است. این نوع کولر گازی ها نیز به صورت یک تکه مانند کولر پنجره ای میباشند و همه اجزای آن در یک قسمت هستند. با این تفاوت که این کولر ها قابل جابه جایی وحمل میباشند و هوای کندانسور به وسیله یک لوله خارج شده و احتیاج به محیط باز ندارد. از همین رو بیشتر برای کانکس ها و اتاقک های کوچک مورد استفاده قرار میگیرند.

کولرگازی اسپلیت
در این نوع از کولرها اجزای تشکیل دهنده به صورت یکپارچه و یک تکه نمیباشند. این کولر ها از دو قسمت تشکیل شده اند: پنل داخلی پنل بیرونی یا همان کمپرسور در این نوع ازکولرهای گازی کمپرسور در فضای بیرون قرار گرفته و به راحتی هوای گرم از آن خارج میشود و هم چنین صدای کمپرسور در فضای داخلی راه پیدا نمیکند. اسپلیت ها خود دارای انواع مختلفی میباشند، که در ادامه انواع آن را ذکر می کنیم:
انواع اسپیلت
1- اسپلیت های دیواری: این نوع اسپلیت ها داری یک پنل داخلی دیواری و یک پنل بیرونی میباشند که ظرفیت آنها حداقل 9000 و حداکثر 36000 میباشند.
2- اسپلیت سقفی زمینی: این نوع اسپلیت درای پنل داخلی میباشد که هم به سقف متصل میگردد و هم میتوان آن را بر روی زمین به صورت خوابیده قرار داد .
3- اسپلیت ایستاده: در این نوع اسپلیت پنل داخلی بزرگ تر با ظرفیت بالای 36000 میباشد و به علت پرتاب بالای باد آن و سرمایش و گرمایش بالای آن برای فضاهای بزرگ مانند رستوران , مساجد , سالن های اجتماع و …… مناسب میباشد.
4- اسپلیت سقفی دیواری: در اسپلیت های دیواری پنل به هیچ وجه نباید به سقف چسبیده باشد اما در این نوع از اسپلیت ها به دلیل اریب بودن دریچه باد آن پنل را هم میتوان به سقف متصل کرد و هم میتوان به دیوار وصل کرد.
5- داکت اسپلیت : در این نوع از اسپلیت ها میتوان از یک کمپرسور با چندین پنل استفاده کرد. برای نصب این نوع اسپلیت ساختمان شما باید کانال کشی شده باشد و پنل در داخل سقف کاذب جای گذاری میشود. مزیت این سیستم اشغال نکردن فضا و استفاده از یک کمپرسور برای یک واحد میباشد.
6- اسپلیت کاستی: اسپلیت های کاستی بیشتر کاربری تجاری و اداری داشته. پنل داخلی در سقف کاذب تعبیه شده و دارای یک دریچه در وسط میباشد که در چهار سمت آن چهار دریچه دیگر وجود داشته که دریچه وسط هوا را گرفته و چهار دریچه کناری هوای خنک را به محیز باز میگردانند.

نصب کولر گازی :

امروزه دیگر استفاده از دستگاه هایی مانند کولر های آبی و دستگاه های اینچنینی رو به منسوخ شدن رفته است.همچنین بخاری های گازی و یا برقی به علت خطرات جانبی آن ها به ندرت در واحد های ساختمانی به کار می روند.با توجه به تمامی این نکات،روز به روز درخواست برای نصب کولر گازی بالا و بالاتر می رود.این سیستم ها تقریبا تمامی نیاز های هر فردی را نسبت به گرما و سرما به طور کامل پشتیبانی می نماید و مهمتر آنکه این کار را به نحو احسنت به انجام می رساند.بسیاری از واحد های ساختمانی در مرحله پیش فروش کولر های گازی را برای هر واحد ساختمانی به صورت جداگانه در نظر می گیرند.همچنین این سیستم ها هم گرما و هم سرمای مطلوب تری را نسبت به دیگر وسائل گرمایی و سرمایی دارا هستند.بر طبق شواهدی که در سال های اخیر مشاهده نموده ایم،همواره تابستان های گرمی را دیده ایم.کولر های گازی می توانند سرمایش بسیار قوی تری را به منزل شما القا نمایند به طوری که حتما و یقینا متوجه این دسته از تفاوت ها خواهید بود.لازم به ذکر است که نصب کولر گازی در مناطق جنوبی ایران مانند زاهدان و دزفول و اهواز امریست واجب!گرمای طاقت فرسا در این مناطق ایجاب می کند که حتما و حداقل در هر واحد ساختمانی ،یک کولر گازی نصب شود.همچنین در مناطق شمال کشور زمستان های سردی در انتظار مردم می باشد.این موضوع نیز نیازمند نصب و تعبیه ی کولر های گازی می باشد.این دستگاه ها معمولا هزینه نگه داری پایینی دارند و به علت رواج آنها ، قطعات نیاز به تعویض و یا تعمیر آنها نیز به آسانی در دسترس می باشد.لذا از هر جهتی که بخواهیم به کولر های گازی (اسپیلت) نگاه بیاندازیم،می بینیم نصب این سیستم در ساختمان نه تنها امری طبیعیست، بلکه واجب است!
نکات مهم در نصب کولر گازی
اگر شما کولر آبی دارید و قصد دارید در کنار کولر آبی یک مدل کولر گازی را نصب کنید، پس بهتر است اصلا این مقاله آمورشی را مطالعه نکنید و برای نصب هیچ اقدامی‌نکنید. اصلا کار درستی نیست که در کنار کولرهای گازی که یک سیستم تهویه مطبوع است، یک نوع کولر آبی نیز نصب شود.
اما چرا؟ خب مشخص است چرا که کولر گازی رطوبت و دمای محیط را کنترل می‌کند. این در حالی است که کولر آبی محیط را مرطوب می‌کند. پس هر چقدر هر دو کولر وظایف خود را به خوبی انجام دهند اما باز بی فایده است.
خب همه می‌دانیم که کولرهای گازی یونیت داخلی و خارجی دارد و برای نصب آنها باید به صورت جداگانه هر یونیت را نصب کرد.
نصب کولر گازی یونیت داخلی
اول از هر چیزی باید محلی مناسبی برای نصب پیدا کنید چرا که در دکوراسیون منزل نباید مشکلی رخ دهد. همچنین کولر باید بتواند به بیشتر فضای ساختمان دسترسی داشته باشد تا هوای خنک را هدایت کند.
پنل را باید به صورت افقی نصب کنید. اما باید دو نکته را در نظر بگیرید. یکی اینکه جنس دیوار باید محکم باشد تا تحمل کولر گازی را داشته باشد. نکته دوم این است که برای سوراخ کاری جای کولر گازی باید شیب دار باشد.(کمی‌به سمت بیرون باشد)
طوری دستگاه را نصب کنید که برای تعمیر و سرویس کاری مشکلی رخ ندهد.
به آب لوله خارجی کولر دقت کنید تا نشتی وجود نداشته باشد. این موضوع بسیار مهم است که لوله تخلیه کولر باید به صورت شیب دار باشد چرا که رطوبت را می‌گیرد و برای تخلیه لازم است که کولر شیب مناسبی برای خروج رطوبت بدست آمده داشته باشد.
نصب کولر گازی یونیت خارجی
نکات مهم در نصب کولر گازی
اگر در کنار محل نصب یونیت دستگاه دیگری قرار گرفت باید حتما بین دستگاه و کولر 80 سانتی متر بیشتر فاصله ایجاد کرد.
برای اینکه دستگاه کولر گازی زیاد کثیف نشود، کولر گازی را در محل‌های بسیار کثیف نصب نکنید. چرا که وقتی فیلتر کولر کثیف شود علاوه بر اینکه محیط تهویه نمی‌شود، باعث می‌شود باکتری‌ها، ویروس‌ها نیز محیط را آلوده کنند. همین ویروس‌ها و باکتری‌ها عوامل مهم در شکل گیری بیماری‌های پوستی و تنفسی هستند.
همچنین برای نصب کولر گازی باید دقت کنید که نور خورشید مستقیما بر روی دستگاه قرار نگیرید. چرا که گرما باعث می‌شود دستگاه عملکرد خوبی نداشته باشد و مصرف انرژی آن نیز بیشتر شود.
اگر بخواهید یونیت خارجی را بر روی پنجره نصب کنید باید دقت کنید که از یک دستگاه لرزه گیر برای نگه داشتن یونیت استفاده کنید.
برای مکان‌هایی که شیب دارند نیز باید این نکته را در نظر بگیرید که یونیت با تراز بندی بر روی مکان شیب دار نصب شده باشد. وقتی که مکان مورد نظر را سوراخ کاری کردید باید حتما سوراخ‌ها را با خمیر مخصوص برای حفظ ایمنی دستگاه پر کنید.
به خروجی و صدای دستگاه توجه کنید تا برای خود و دیگران مشکلی رخ ندهد.
در خصوص نصب درپوش دستگاه باید گفت تخلیه ی آب کولر باید به درستی انجام شود و مسیری برای این فرآیند وجود داشته باشد.
راه‌های خروجی و ورودی هوای کندانسور را بررسی کنید.
ما در تهران سرویس با ارائه خدمات متنوع و حرفه ای تعمیر کولر گازی، سرویس کولرگازی و نصب کولر گازی قصد داریم تا طول عمر کولر گازی شما را برای تان بیشتر کرده و شما را از پرداخت هزینه های اضافی راحت کنیم.تهران سرویس با کادری مجرب در سراسر تهران در خدمت شماست.

بیشترین مشکلاتی که برای مشتریان در ارتباط با تعمیرات کولرگازی به وجود می آید به شرح زیر می باشد :

1-کولرگازی باد خنک نمیدهد.:
آمدن بادگرم از کولرگازی زمانی که آن را در حالت سرما روشن می کنیم چند دلیل دارد که در زیر دلایل آن را ذکر می کنیم:
کم شدن گاز دستگاه
سوختگی خازن کمپرسور
خرابی برد پنل و یا برد کمپرسور
از کار افتادن کمپرسور دستگاه در صورت مشاهده باد گرم از کولرگازی حتما با تعمیرگاه مجاز کولرگازی تماس حاصل فرمایید تا بدرتی مشکل کولرگازی شما را تشخیص دهند.همچنین ممکن است مشکلاتی غیر از مسائل بالا برایتان پیش آید.در اینصورت تعمیرکار ما اقدام به امتحان و تست کردن کولر گازی شما می نماید.این امر می بایست با دید فنی صورت پذیرد.البته باد گرم کولر گازی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که متخصصیصن ما در تهران سرویس آماده حل مشکلات شما عزیزان میباشند

2-کولرگازی صدا میدهد.:
از جمله مهم ترین دلایل سر و صدای کولر گازی شکستن پره های فن کولر گازی و تراز نبودن آن می باشد. سر و صدای کولر گازی همچنین از دلایل دیگری مانند وجود یک سجم خارجی در کولر گازی و یا شل و لق بودن پایه های کولر گازی می باشد.
3-اسپیلت لرزش دارد.
4-اسپیلت روی گرما کار نمیکند.
5-اسپیلت روشن نمیشود.
6-هنگامیکه کولرگازی روشن میشود فیوز میپرد.
7-لوله مویی یا شیر انبساط یخ زده است.
از جمله مهم ترین دلایل برفک زدگی و یخ زدگی کولر گازی، گرفتی لوله های کولر گازی و یا مشکل گاز کولر گازی می باشد.عدم وجود جریان هوا در کویل کولر گازی نیز می توانید موجب برفک زدگی کولر گازی شود
8-قسمت ورودی اواپراتور یخ زده است.
9-کمپرسور کار نمیکند.
10-ریموت کولرگازی عمل نمیکند.
11-هیچ یک از قسمتهای کولرگازی کار نمیکند.
12-بدنه کولرگازی برق دارد.
13-سرمای اتاق زیاد میشود و با دمای ترموستات تعریف شده ( درجه تنظیم شده دما ) مطابقت ندارد.
14-کمپرسور مدت زیادی کار میکند.
15-کمپرسور به طور منظم خاموش و روشن میشود.
16-بوی سوختگی کولر گازی:
بوی سوختگی کولر گازی اگر از خود کولر گازی باشد مربوط به نیم سوز شدن و عدم کارکرد درست کمپرسور کولر گازی می باشد و اگر از اپراتور بیرونی کولر گازی باشد مربوط به سوختگی فن آن می باشد که در هر صورت می باست برای تعمیر کولر گازی با تعمیر کار کولر گازی تماس گرفت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 853
  • بازدید سال : 2323
  • بازدید کلی : 32419
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی