loading...

tehranservic

برای معرفی ویژگی های یک کولرگازی خوب یک بار دیگر نگاهی به انواع کولر گازی موجود در بازار بیندازیم. تهران سرویس ارائه دهنده تمام خدمات کولر گازی در تهران

بازدید : 110
شنبه 23 اسفند 1399 زمان : 19:51

برای معرفی ویژگی های کولر گازی خوب یک بار دیگر نگاهی به انواع کولر گازی موجود در بازار بیندازیم:

اسپلیت دیواری:
کولر گازی اسپلیت همانطور که از نامش پیداست شامل دو قسمت می باشد که یونیت داخلی داخل فضای اتاق قرار میگرد و به وسیله ی لوله های مسی به یونیت خارجی که در محیط بیرونی مانند بالکن یا پشت بام نصب میشود، در ارتباط است. استفاده از این اسپلیت ها بیشتر در منازل مسکونی و فضاهایی با متراژ کم کاربرد بسیاری دارند. کولر گازی دیواری معمولا در ظرفیت های 6000 تا 36000 در برندهای متفاوت در بازار موجود می باشند.

کولر گازی پرتابل:
این نوع تجهیزات سرمایشی از یک قسمت تشکیل شده و دارای پایه های چرخدار می باشد که براحتی می توان آن را جابه جا نمود. کولر گازی پرتابل یا قابل حمل برای فضاهای کوچک که مشکل نصب سایر سیتم های سرمایشی را دارند گزینه ی ایده آلی می باشد و در فضاهایی با متراژ 20 الی 30 متر قابل استفاده بوده و در کوتاهترین زمان هوای محیط را خنک و مطلوب می نماید. استفاده از کولر گازی پرتابل به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و گرمای پشت دستگاه را از طریق خرطومی به محیط بیرون هدایت می کنند. کولر گازی پرتابل در ظرفیت ها 12 و 14 هزار با برندهای متفاوتی در بازار موجود می باشد.
کولر گازی پنجره ای:
کولر گازی پنجره ای تنها از یک قسمت تشکیل شده و تمامی تجهیزات یک کولر گازی اعم از کمپرسور، کندانسور،اواپراتور، لوله های مسی داخل یک جعبه قرار گرفته و بدون نیاز به لوله کشی و کابل کشی درون قاب پنجره قرار می گیرند و از قسمت جلویی کولر گازی باد خنک به داخل محیط انتقال می یابد و گرمای ایجاد شده از قسمت پشتی دستگاه به هوای آزاد بیرون هدایت می شود. استفاده از این دستگاه در اتاق های با فضای کم کاربرد دارد.
کولر گازی ایستاده:
کولر گازی با موقعیت ایستاده یکی دیگر از وسایل سرمایشی دو تیکه می باشد. پنل داخلی این اسپلیت ها در فضای داخلی و یونیت خارجی در فضای بیرون قرار می گیرد. استفاده از این نوع اسپلیت بیشتر در اماکن عمومی مانند بانک ها، سالن ها، مساجد، فروشگاه ها و دیگر فضاهایی که متراژ بالایی دارند کاربرد فراوانی دارد و به خوبی می تواند محیط را خنک و هوایی مطبوع ایجاد نماید. این نوع کولر گازی در ظرفیت های 36000 تا 94000 با عملکرد سرد و گرم تولید و ارائه می گردد
کولر گازی اسپلیت، پرتابل(قابل حمل)، پنجره ای یا ایستاده انتخاب شما کدام است؟
قبل از خرید کولر پنجره ای شما ابتدا باید نوع پنجره خود را در نظر بگیرید زیرا کولرهای گازی پنجره ای متفاوتی برای پنجره های مختلف ساخته شده است. برای کولر گازی پرتابل (قابل حمل) هم این را نظر بگیرید که باید دریچه ای وجود داشته باشد تا هوای گرم از آنجا خارج شود. همچنین باید فضای کافی برای این نوع کولر گازی وجود داشته باشد. شما به احتمال زیاد با بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت چنین مشکلی نخواهید داشت اما سیستم این نوع کولر گازی دو تیکه است که یک تیکه آن (بدنه خارجی) باید خارج از منزل قرار بگیرد.امروز بیشتر منازل از کولر گازی اسپیلت استفاده میشود و این نوع کولر گازی طرفدارن بیشتری در جامعه پیدا کرده است.
یک کولر گازی خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
نکاتی که باید در هنگام خرید کولر گازی به آن توجه کنید : صدا: دستگاه های با کمپرسور پیستونی معمولا صدای بیشتری از خود تولید میکنند تا کمپرسور های اسکرال.
دسترسی به فیلتر: یکی دیگر از نکات مهم و ضروری در دسترس بودن فلتر دستگاه است که خودتان بتوانید این فیلترها را بدون نیاز به تعمیر کار تمیز یا تعویض نمایید.
مصرف انرژی: با توجه به این که کولر های گازی مصرف انرژی بیشتری نسبت به کولر های ابی دارند شما در زمان انتخاب خود باید این را به یاد داشته باشید که میزان مصرف دستگاه مورد نظر شما چقدر است. دستگاهایی که دارای برچسب رده ی انرزی A هستند تقریبا تا 40 درصد در مصرف برق شما صرفه جویی میکنند همچنین قبل از انتخاب ظرفیت دستگاه حتما از یک کارشناس در رابطه با این امر راهنمایی بگیرید چرا که مشخصه های زیادی در این امر تاثیر گذار میباشند مانند متراژ منطقه جغرافیای ارتفاع سقف مجاورت با فضا های مانند اشپزخانه که تولید حرارت میکنند.
امکانات: یکی دیگر از موضوعات قابل توجه در خرید یک کولر گازی خوب امکانات ان است اکثر این دستگاه ها امروزه به همه امکانات مجهزشده اند مانند کنترل از راه دور تنضیمات متنوع ترموستات برای کاهش یا افزایش سرما و گرمای مدنظر شما که معمولا برای سرمایش چیزی حدود 19 تا 24 درجه میباشد.
حالت خواب: مد خواب جزتنظیم بسیاری از کولرها است این کولرها دمای اتاق را به آرامی تنظیم خواهد کرد در حالی که شما خوابید.
تیغه های تنظیم پذیر: بسیاری از مدل های کولر قادر به چرخاندن این تیغه ها هستند تا هوای داخل اتاق را بهتر پخش کنند، یا آن را در جهت خاصی متمرکز کنند.
فیلتر هوا: یک استفاده مشترک و اغلب اشتباهی که برخی از کولرهای خاص دارند این است که آن ها هوای کهنه را بازیافت می کنند و به طور بالقوه باعث بیماری می شوند با این حال، اکثر دستگاه های تهویه هوا این روزها دارای فیلترهای هوا هستند که بو، دود و میکروب ها را از هوا پاک می کنند. این فیلترها به تمیز کردن گاه به گاه نیاز دارند
مد خشک کننده : تقریبا همه کولرها دارای عملکردهای اصلی هستند:اتوماتیک، سرمایش، گرمایش و فن اما تنها برخی از آن ها گزینه خشک کننده را دارند. رطوبت را از هوا خارج می کنند و به کاهش رطوبت به روش بهینه سازی انرژی کمک می کنند. این در مناطق رطوبت بالا بسیار مفید است.
هوش مصنوعی و پرتاب باد کولر گازی: خصوصیات دیگری مانند قدرت پرتاب باد بالا، داشتن هوش مصنوعی و ریموت کنترل کاربردی و ساده در کولر گازی اسپلیت ها از فاکتورها و ویژگی های کولر گازی خوب و با کیفیت به شمار می رود که در انتخاب کولر گازی بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال می گویند پرتاب باد این کولر گازی 15 متر است. به طور خیلی ساده این ع جمله به این معنی است که این کولر گازی تا فاصله ۱۵ متری را می تواند باد خنک را انتقال دهد. هوش مصنوعی آپشن هایی مانند تمرکز باد در نقاطی که انسان در آن جا می باشد از جمله ویژگی های هوش مصنوعی این کولر گازی ها می باشد.
خدمات پس از فروش: مهمترین و قابل توجه ترین موضوع خدمات پس از فروش است با توجه به هزینه های بالای تعمیر و نگه داری این دستگاه ها سعی کنید که از نمایندگان معتبر دستگاه خود را خریداری کنید.
در ادامه پاسخ به چند سوال رایج:
چه نوع کمپرسوری خوب است؟ اگر بخواهیم به زبان ساده و به طور خلاصه بیان کنیم، در کولر گازی ها سه نوع کمپرسور به کار می رود که شامل کمپرسور روتاری، کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرال می باشد. کمپرسور روتاریاز نظر میزان مصرف انرژی نسبت به پیستونی کم مصرف تر می باشد. کمپرسور اسکرال نیز نسبت به دو نوع دیگر بسیار کم مصرف تر می باشد اما دارای قیمت بالاتری است.
تعداد پنل اسپلیت چند عدد باشد ؟ در صورتی که خانه ای بزرگ با چندین اتاق و سالن های عریض دارید، بایستی در هنگام خرید باید تعداد اسپلیت ها را نیز در نظر بگیرید. برای تخمین تعداد پنل ها استاندارد هایی وجود دارد اما در اصل این تعداد به شرایط آب و هوایی و اقلیم جغرافیایی و حتی موقعیت خانه نسبت به طلوع و غروب خورشید را در نظر بگیرید.
کولر گازی دو وضعیته بهتر است یا تک وضعیته ؟ برخی از کولر گازی ها دارای قابلیت ایجاد سرما و گرما می باشند. این مسئله که کولر گازی شما دارای عملکرد سرمایشی است و یا دارای دو عملکرد سرمایش و گرمایش می باشد یک موضوع کاملا انتخابی می باشد اما به نظر نمی رسد که این مسئله کاملا شخصی باشد. در حالت سرمایش کولر گازی ها جهت خنک کردن فضا از عملیات چگالش گاز فریون استفاده می کند. در حالت گرمایش نیز با استفاده از آب گرم موتورخانه که از طریق لوله هایی که در اطراف دهانه خروجی هوای آن تعبیه شده است نیز عملیات گرمایشی انجام می شود. در کولر گازی های دو وضعیته مصرف انرژی بسیار کمتر از کولر گازی های یک وضیعته می باشد. و دیگر نیازی به استفاده از یک وسیله جانبی مثل شوفاز یا بخاری جهت گرم کردن محیط نیست. به طور کلی در صورتی که صرفه جویی در مصرف انرژی از دغدغه های شما باشد توصیه می شود کولر گازی های دو وضعیته را خریداری نمایید.
ارائه تمامی خدمات کولر گازی اعم از تعمیر کولر گازی , نصب کولر گازی و سرویس کولر گازی با تکنیسین های مجرب تهران سرویس در سراسر نقاط تهران انجام میگردد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 868
  • بازدید سال : 2338
  • بازدید کلی : 32434
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی